Pandemické období negativně zasáhlo ubytovací segment a výrazně ovlivnilo i chování lidí. Krátkodobé ubytování překvapivě nabralo nový trend, kterému se mnozí podnikatelé a majitelé nemovitostí musí přizpůsobit. Informace o nejnovějších trendech z oblasti krátkodobého ubytování nám poskytl portál MegaUbytko.
Zatímco ještě před obdobím pandemie převažovaly při krátkodobém ubytování týdenní pobyty, současnost je výrazně odlišná. Do popředí se čím více dostávají prodloužené víkendové pobyty, které mají v oblibě jak rodiny s dětmi, tak i milovníci turistiky a sportovních zážitků. Zkrácení délky pobytů je způsobeno nejistotou lidí, kterou v posledním období zažívali. Velkým trendem je rovněž rezervace ubytování až těsně před samotným termínem pobytu. Většina ubytovatelů potvrdí, že zatímco pominulé roky měly svou letní sezónu obsazenou již květnu, v aktuálním roce obsazují volné ubytovací termíny ve velké části případů i na poslední chvíli.
Zajímavým trendem je výrazný nárůst zájmu o ubytování na samotě. Ubytovací zařízení jakými jsou chaty a chalupy, které jsou situovány na okraji obcí nebo v lese, tak nabírají na popularitě. Hlavním důvodem je soukromí, které tato zařízení mohou poskytnout potenciálním zájemcům o ubytování. Samota jistým způsobem poskytuje ubytovacím zařízením větší bezpečí, které je v dnešní době velmi ceněno.
Výše uvedené trendy se na první pohled mohou jevit jako překvapivé, po detailnějším přezkoumání se však jedná o logické a pochopitelné změny nákupního chování obyvatelstva. Závisí jen na majitelích ubytovacích zařízení, jak se k těmto změnám postaví a zda je dokáží využít ve svůj prospěch.